Tarjoaako pienyrityksesi kanta-asiakasohjelman? | Ferratum Business Yrityslainat
<< Takaisin Blogiin
  • 2017-08-16
     asiakas uskollisuus ferratum business

     

    Jos olet sitä mieltä, että kanta-asiakas- tai palkinto-ohjelmat ovat vain suuria liikkeitä ja supermarket-ketjuja varten, mieti uudelleen.  Bränditietoisuus ja markkinointi ovat elintärkeitä jokaiselle pienyritykselle, ja arvon antaminen asiakkaillesi ja heidän uskollisuutensa ansaitseminen on paras sijoitus yrityksellesi.

     

    Kanta-asiakas- ja palkinto-ohjelmat tarjoavat useita etuja kaiken kokoisille yrityksille.  Tässä niistä muutamia:

     

    Uskollisuus on kaikki kaikessa

     

    Asiakasuskollisuuden varmistaminen on jokaisen yrityksen tavoite.  Uskolliset asiakkaat ovat palaavia asiakkaita, mikä tarkoittaa jatkuvaa kaupantekoa.  Äskettäin valmistunut raportti osoitti, että yli 61 % pienyritysten liikevaihdosta tuli palaavilta asiakkailta.  Toinen äskettäin tehty tutkimus osoitti, että 82 % pienyrittäjistä sanoi uskollisten asiakkaiden olevan kasvun avain.  Uskollisuus on kaikki kaikessa.

     

    Mitä voit siis tarjota?

     

    On olemassa koko joukko palkintoja ja kannustimia, joita yritykset tarjoavat asiakkailleen saavuttaakseen heidän uskollisuutensa.  Lentoyhtiöiden kanta-asiakkuuksista, ravintoloiden ilmaisista ruoka-annoksista ja maksuttomista kyydeistä (ajattele Uberia) osta-yksi-saat-toisen-maksutta -kannustimiin, vältä-jonotus -kannustimiin, ennakkomyyntikoodeihin (ajattele konserttilippuja) ja hyödykkeistä annettaviin alennuksiin. 

     

    Jotkut yritykset tarjoavat kanta-asiakas- tai VIP-iltoja, joissa asiakkaat voivat päästä käsiksi hyödykkeisiin ennen kuin ne ovat suuren yleisön saatavilla. 

     

    Mahdollisuudet ovat loputtomat.  Mitä sinä voit yrittäjänä ja yrityksen omistajana tarjota asiakkaillesi ansaitaksesi heidän uskollisuutensa ja saada heidät palaamaan aina uudestaan?

     

    Hanki näkymä asiakkaisiin

     

    Kun asiakas käyttää kanta-asiakas- tai palkintokorttiaan, saat tehokkaan näkymän siihen, mitä asiakkaasi ostavat, mistä tuotteista he ovat kiinnostuneita ja kuinka usein he ostavat.  Siten voit luoda kanta-asiakasohjelmia näiden tietojen pohjalta.  Jos esimerkiksi tiedät, että asiakas ostaa tietyn tuotteen kerran kuukaudessa, mitä voit tarjota hänelle lisätäksesi hänen ostojensa tiheyttä?  Voit käyttää näitä tietoja varaston hankintaan.  Yrittäjänä ja yrityksen omistajana asiakastietosi ovat yrityksellesi kullan arvoisia.

     

    Toimivat markkinointitekniikat

     

    Kun asiakas liittyy kanta-asiakas- tai palkinto-ohjelmaasi, haluat ehkä pyytää häntä täyttämään lyhyen kyselyn ilmoittautumisen yhteydessä.  Kun sinulla on asiakkaan tiedot ja kyselyvastaukset, sinulla on tehokasta tietoa käsissäsi.  Näiden tietojen avulla voit räätälöidä asiakkaiden mielenkiinnonkohteisiin, käyttäytymiseen ja sijaintiin perustuvia markkinointitoimenpiteitä ja hoitaa useita kampanjoita yhtä aikaa.  Toisin sanoen tiedät täsmälleen, mitä asiakkaasi haluvat.

     

    Sitä varten on olemassa sovellus

     

    Useissa pienyrityksissä ei ehkä ole teknistä osaamista kanta-asiakasohjelmien luomiseen.  Onneksi markkinoilla on olemassa runsaasti sovelluksia, joiden avulla pienyritykset voivat luoda kanta-asiakasohjelman. 

     

    Jos yrityksesi tavoitteena on antaa arvoa ja ansaita asiakasuskollisuus, kanta-asiakas- tai palkinto-ohjelma on helpoin tapa palkita asiakkaasi.

     

    Lue lisää kiinnostavia juttuja ja vinkkejä blogistamme!

     

    Haluatko tietää, miten Ferratum Business voi helpottaa elämääsi? Lue lisää täältä!

     

    Kategoria:

    Kasvustrategiat