Viisi syytä miksi asiakaspalvelu on elintärkeää yrityksellesi

2018-03-15

Joka päivä tuntuu tulevan uusia keksintöjä ja ratkaisuja kuvauskoptereista 3-D-tulostukseen ja mobiilisovelluksiin, jotka koettelevat kuviteltavissa olevan rajoja. 

Hyödyllisimmillään teknologia voi helpottaa ja kehittää liiketoimintaamme sekä tapaa, jolla hoidamme yritystämme.

Yrityksen omistajan on tärkeää pysyä ajan tasalla uusista työkaluista ja ratkaisuista, joiden avulla voit automatisoida ja johtaa yritystäsi tehokkaammin. Teknologian tarjotessa mahdollisuuden johtaa yritystäsi jouhevammin, et voi kuitenkaan korvata asiakaspalvelua tai pihistellä siinä.

Seuraavassa on viisi syytä, miksi asiakaspalvelu on elintärkeää yrityksellesi:

 

1.      Mitä se kertoo yrityksestäsi

Tapa, jolla yritys kohtelee asiakkaitaan, paljastaa paljon ja tarjoaa katsauksen yritykseen kokonaisuudessaan. 

Onko asiakkaidesi helppo ottaa yhteyttä sinuun saadakseen apua?  Asiakkaalle pitäisi olla selvää, kuinka hän voi ottaa yhteyttä yritykseesi saadakseen apua.  Monet yritykset tekevät kuitenkin yhteydenoton asiakkaille vaikeaksi ja sen sijaan heillä on UKK-osio, joka yrittää vastata jokaiseen mahdolliseen asiakkaan ongelmaan.  Mitä tämä viesti kertoo asiakkaille?

UKK-osiot ovat mahtavia, mutta ne eivät voi olla ainoa asiakaspalvelukeino. Lisäksi yritykset jäävät paitsi asiakkaidensa arvokkaasta palautteesta, jos heillä on tarjolla ainoastaan usein kysytyt kysymykset,.  Palaute, jonka voit saada asiakkailtasi voi auttaa sinua saamaan katsauksen asiakkaidesi tarpeisiin ja tuotteidesi parantamiseen.

Jos tarjoamasi palvelu jättää asiakkaillesi karvaan maun, se johtaa varmasti luottamuksen menetykseen yritystäsi ja tuotteitasi kohtaan. 

 

2.      Muistamisen arvoisen kokemuksen luominen

On tärkeää luoda oikea vaikutelma asiakkaille.  Onko asiakaspalvelusi lämminhenkinen ja ystävällinen?  Pystytkö ratkaisemaan asiakkaidesi ongelmat?  Varmistatko, että asiakkaasi tuntevat itsensä ymmärretyiksi ja arvostetuiksi? 

Oikean vaikutelman antaminen asiakkaillesi on korvaamatonta.  Tarjoamalla erinomaisen asiakaspalvelukokemuksen asiakkaasi saavat positiivisen vaikutelman ja positiivisen mielleyhtymän yrityksestäsi.

 

3.      Tyytyväiset asiakkaat = palaavat asiakkaat

Tilastot osoittavat, että myynti tulee todennäköisimmin nykyisiltä asiakkailta.  Itse asiassa Gartner Groupin tilastot osoittavat, että 80 prosenttia yrityksesi tulevasta liikevaihdosta tulee vain 20 prosentilta nykyisistä asiakkaistasi. 

Tämä johtuu siitä, että on helpompaa myydä palveluja olemassa oleville, tyytyväisille asiakkaille, koska luottamussuhde on jo muodostettu.

 

4.      Maine ja vaikutuspiiri

Vain yksi asiakkaan antama arvio yrityksestäsi Facebookissa tai muulla sosiaalisen median alustalla voi vaikuttaa yritykseesi todella paljon - positiivisesti tai negatiivisesti. 

Ihmiset kuuntelevat mitä heidän ystävänsä tai sukulaisensa sanovat yrityksestä, tuotteesta ja palvelusta.  Siksi mainostat yritystäsi ostavan tai palvelujasi käyttävän asiakkaan lisäksi tämän vaikutuspiirille.

Kun asiakas saa erinomaista palvelua, hän on todennäköisesti entistä uskollisempi yrityksellesi.  Tämä tarkoittaa tietysti myös lisää myyntiä ja vakaampia laskelmia.

 

5.      Aito välittäminen asiakkaasta

Sitä ei kutsuta asiakaspalveluksi syyttä.  Yrityksesi on kirjaimellisesti palveltava asiakkaita.  Mitä hyötyä yrityksestä on ilman asiakkaita? 

Me Ferratumilla ymmärrämme ihmisten merkityksen.  Missiomme on tarjota parhaita, nopeimpia ja helppokäyttöisimpiä luotonantopalveluja käyttäen uusinta teknologiaa tehdäksemme yrityksesi rahoituksesta mahdollisimman helppoa ja mukavaa.

 

Lue lisää kiinnostavia juttuja ja vinkkejä blogistamme!